Posted on

چگونگی کارکرد دکمه سیفون توالت فرنگی

با افزایش استفاده از توالت های فرنگی درباره شیوه استفاده از آن سوالات مختلفی ممکن است برای ما پیش بیاید؛ همچنین این روزها در صفحات مختلف از مشکلات کار کردن با توالت فرنگی برای مثال گرفتگی توالت فرنگی، بالا زدن چاه فاضلاب ، فنر زدن و.. و کارکرد دکمه سیفون توالت فرنگی برای ما پیش می آید.

یکی از سوال های پرتکرار این روزها در رابطه با سیفون توالت می باشد . سیفون توالت از مهم ترین بخش های هر توالت و در سیستم لوله کشی نقش موثری دارد. اما یکی از سوال های پرتکرار شما سوالاتی از قبیل که چرا گاهی اوقات این دکمه غیر فعال می شود و یا چرا در برخی از توالت ها یک دکمه و در برخی دیگر دو دکمه وجود دارد و سوالاتی از این قبیل که با خواندن ادامه ی این مقاله میتوانید جواب پرسش هایتان را دریافت کنید‌.

سایت برچسب خدمات خود را در تهرانپارس تهران هم ارائه می دهد و شما میتوانید این خدمات را صفحه لوله بازکنی تهرانپارس در این سایت بدون واسطه و فقط با یک تماس دریافت نمایید.

آیا با کاربردهای دکمه سیفون توالت فرنگی آشنایی دارید؟

شاید تا کنون دیده باشید که برخی توالت ها دارای دو دکمه و برخی دیگر تک دکمه ای هستند! وظیفه یا کاکرد دکمه سیفون توالت فرنگی به صورت مختصر تخلیه چاه را به عهده دارند و آب را از طریق فلاش تانک به داخل کاسه توالت منتقل و رها سازی می کنند.

اما بپردازیم به تک دکمه ای و دو دکمه ای بودن سیفون توالت فرنگی! با توجه به سیستم داخل توالت ها و راه های تخلیه ی چاه  فاضلاب این دکمه ها به طور کلی به دو دسته تقسیم و مقایسه می شوند.

“اگر دکمه سیفون توالت فرنگی شما خوب عمل نمی‌کند و از طرفی هم توالت فرنگی شما از مدلهای قدیمی است، شما می‌توانید با برداشتن درب پوش سیفون، زنجیری را که از دکمه به دریچه خروجی آب متصل است، سفت تر کنید تا تخلیه آب به صورت کامل صورت بگیرد.”

دسته بندی توالت فرنگی بر اساس دکمه سیفون توالت فرنگی

تک زمانه: در این نوع از توالت ها چگونگی کارکرد دکمه سیفون توالت فرنگی برای این است که حجم کلی آب را خالی کند و چون در این مدل به یک باره آب از فلاش تانک به داخل سیفون توالت رها می شود درصد قابل توجهی آب اسراف می‌شود. می دانیم که این مقدار آب برای سیفون توالت مورد نیاز ما نخواهد بود.

دوزمانه: این نوع توالت ها که دارای دو دکمه بزرگ و کوچک برای تخلیه آب هستند ، برخلاف سیفون توالت های تک زمانه میزان مصرف آب آن وابسته به خودمان است. زمانی که حجم کمی از آب را میخواهیم مورد استفاده قرار دهیم دکمه بزرگ به ما این امکان را می دهد اما با فشردن دکمه کوچک کل آب داخل مخزن فلاش تانک خالی می شود و این زمانی است که ما به کل آب داخل مخزن احتیاج پیدا کنیم

شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد دکمه سیفون توالت فرنگی به مقاله های مربوط به آن مثل سیفون توالت فرنگی در سایت برچسب مراجعه کنید.

اگر دچار گرفتی لوله توالت شده اید و سعی دارید از روش باز کردن لوله با آب داغ و مواد شوینده مشکل تان را رفع و رجوع کنید در همان ابتدای کار اقدام به بستن شیر ورودی توالت کنید سپس تمامیِ فضای مخزن فلاش تانک را از آب گرم پر کنید در انتها به نکته ای که باید اهمیت دهید این است که کارکرد دکمه فلاش تانک که کوچک است به این صورت است آب داخل مخزن را تخلیه کنیم و پس از تکرار مجدد این عملیات گرفتگی لوله برطرف میشود.

دلایلی که موجب خرابی دکمه ی سیفون توالت فرنگی میشود

اکثر خرابی های توالت فرنگی از سیفون توالت نشعت میگیرند و در پی آن ممکن است دکمه سیفون توالت هم دچار مشکل شود؛ این زنجیره ی خرابی ها ادامه دارد و به فلاش تانک هم سرایت میکند که در صورت بروز این مشکل دیگر امکان تخلیه و رهاسازی آب داخل مخزن شکل نمیگیرد.

اگر دچار این رخداد شده اید و راه حل های پیشنهادی جواب گوی مشکلتان نبود ما در تهران برای نمونه لوله باز کن ماهر درشهران را معرفی میکنیم که با وجود لوله باز کنی شهران در سایت برچسب دیگر شما می توانید با خیال راحت و به صورت تضمینی گرفتگی های لوله های فاضلاب منزلتان را برطرف کنید.

اگر دکمه سیفون توالت کار آیی مناسب را ندارد و دچار معضل شده است شما با برداشتن درپوش سیفون، زنجیر متصل شده به دریچه خروجی آب را محکم تر کنید تا امکان تخلیه ی آب برقرار شود. اکثر در توالت های فرنگی قدیمی درگیر این مشکل هستید! در مدل های جدید دکمه روی سطح درپوش فلاش تانک وجود دارد و به کمک دو میله باریک پلاستیکی که روی پدال ها جای گرفته اند به سطح خروجی آب و دپوش سفون فشار می آورند که کارکرد دکمه فلاش تانک را بهتر کرده است.

اما با این حال فراموش نکنید که باید از مدل های جدید این نوع توالت ها پراقبت بیشنری کرد، لذا اگر در پوش و دکمه سیفون توالت فرنگی دچار صدمه شود پیدا کردن آن قطعه و یا مشابه آن در سال های آینده بسیار دشوار است و حتی ممکن است در دسترستان قرار نگیرد. با جست و جوی سایت برچسب میتوانید از اطلاعات بیشتری در رابطه با دکمه سیفون توالت برخوردار شوید.

چگونه قفل شدن دکمه سیفون توالت را رفع کنیم؟

گاهی دکمه سیفون توالت سر جای خود ثابت نمی ماند و به سمت پایین متمایل می شود ، کم کم فشار روی فنر زیر کلید زیاد میشود و این افزایش فشار به شکسته شدن فنر ختم می شود! از آنجایی که فنر به صورت قطعه یدکی در بازار گیر نمی آزد باید کلید آن را تعویض کنیم.

اگر خرابی توالت فرنگی مربوط به گرفتگی لوله است روی لوله باز کن های ماهر ما حساب باز کنید . گرچه راهکار های رفع گرفتگی لوله را در خانه انجام دهید و در صورت عدم موفقیت به صفحه ی برچسب مراجعه کنید و بهره مند از خدمات آن شوید .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 1    میانگین: 5/5]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *