Posted on

چاه بازکن دستی؛ یک ترفند ساده برای لوله بازکنی در منزل

بهتر است گرفتگی لوله فاضلاب به دلیل بوی نامطبوعی که ایجاد می کند هرچه سریعتر برطرف شود امروزه از روش های بسیاری برای بازکردن لوله های فاضلاب استفاده میشود که ساده‌ترین آنها لوله بازکنی با چاه بازکن دستی می باشد که در این مقاله سعی داریم به معرفی آن بپردازیم.

آشنایی با چاه بازکن دستی

تلمبه چاه باز کن دستی یکی از ابزارهای قدیمی برای رفع گرفتگی چاه ها می باشد که امروزه در بسیاری از منازل به آسانی یافت می شود و اجزای تشکیل دهنده آن شامل یک کاسه پلاستیکی و یک دسته متصل به آن است.
در این بخش سعی کردیم تا شما را با آموزش استفاده از تلمبه دستی آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.

طریقه باز کردن لوله با چاه بازکن دستی

با قرار دادن کاسه پلاستیکی بر روی دهانه لوله و یا چاه به گونه‌ای که راه خروج هوا بسته شود و نیز جابجا کردن دسته تلمبه چاه باز کن به سمت بالا و پایین می‌توان از تلمبه چاه بازکن برای باز کردن لوله استفاده نمود.
در اثر فشار وارد حاصل از دسته تلمبه چاه باز کن یا به عبارتی همان چاه باز کن دستی هوای درون پمپ آن به داخل لوله رفته سبب جابجایی مواد اضافی داخل آن می‌شود در پایان می‌توانید برای اطمینان از رفع گرفتگی لوله مقداری آب داغ بریزید تا به وسیله آن چربی ها جمع شده در دیواره لوله را از بین ببرید.

اگر دور لبه کاسه پلاستیکی تلمبه را با مقداری پارافین آغشته کنید سپس کمی آب بر روی محل لوله فاضلاب بریزید با این کار میزان چسبندگی لوله بازکن پلاستیکی را افزایش می دهید و میتوانید عملکرد آن را بهبود ببخشید.
با مطالبی که در این بخش خدمت شما کابران گرامی ارائه کردیم اگر هنوز هم سؤالی در ذهن خود دارید می توانید برای رفع گرفتگی با استفاده از چاه بازکن دستی در صورتی که ساکن یکی از مناطق شمال تهران هستید از خدمات چاه بازکن شمال تهران در سایت برچسب استفاده نمایید.

برای جلوگیری از نفوذ هوا به زیر پمپ دقت داشته باشید که کاملا دهانی یک کاسه پلاستیکی تلمبه چاه دستی بر روی دهانه لوله قرار گرفته باشد نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که پس از استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکنی و تا زمانی که این مواد در داخل لوله ها هستند نباید از تلمبه چاه دستی استفاده کنید.

کاربرد رفع گرفتگی لوله با چاه بازکن دستی

از جمله علائمی که به کمک آن می توان پی به وجود گرفتگی لوله فاضلاب چاه حمام ظرفشویی و روشویی برد می توان به دیر تخلیه شدن یا تخلیه نشدن آب اشاره کرد همچنین در این حالت ممکن است بوی نامطبوعی در فضای خانه بپیچد چاه بازکن دستی یک روش ساده ارزان و بدون نیاز به تجهیزات پیچیده است بنابراین برای باز کردن لوله گزینه مناسبی می باشد.

از تلمبه دستی در مواقعی که گرفتگی لوله سینک ظرفشویی روشویی و حمام شدید نباشد میتوان استفاده نمود به عبارتی دیگر در گرفتگی های سطحی می توان از این روش استفاده نمود که در اینجا قرار است شمارا با دو مورد از کاربرد های چاه بازکن دستی آشنا نماییم.
توجه: خوب است بدانید که تلمبه چاه بازکن برای باز کردن گرفتگی های شدید همچون گرفتگی لوله با سیمان مناسب نیست برای رفع گرفتگی این لوله ها خوب است مقاله گرفتگی لوله با مصالح ساختمانی را در سایت برچسب به دقت مطالعه نمایید که برای دسترسی به لینک موردنظر اینجا کلیک کنید.

رفع گرفتگی لوله وان حمام به کمک چاه بازکن دستی

ابتدا درب روی حفره را بردارید و رابط متصل به آن را به سمت بالا بکشید حال دهانه کاسه پلاستیکی چاه بازکن دستی را روی آن منطبق کنید و با فشار و جابجایی تلمبه به سمت بالا و پایین لوله را باز کنید.

لوله بازکنی چاه توالت با چاه بازکن دستی

برای رفع گرفتگی کاسه توالت نیاز است تا از یک تلمبه چاه بازکنی با کیفیت خوب و بزرگ استفاده نمایید دقت داشته باشید که کاسه پلاستیکی تلمبه و کاسه توالت کاملاً منطبق شده باشد در این حالت به کمک فشار تلمبه چاه باز کن گرفتگی رفع شده و چاه باز می شود در نظر داشته باشید که در رفع گرفتگی کاسه توالت به کمک چاه باز کن دستی کیفیت تلمبه در بهتر انجام شدن کار تاثیر بسزایی دارد.

صافکاری ماشین به کمک چا بازکن دستی قوی از دیگر کاربردهای تلمبه چاه بازکن می باشد به طور کلی ساز و کار چاه بازکن دستی بگونه‌ای است است که با ایجاد تراکم و مکش می‌تواند مانع از مسدود شدن لوله فاضلاب گردیده و اشیایی که به داخل آن افتاده است را به جلو حرکت دهد و یا حتی از چاه بیرون بکشد.

لوله باز کن دستی وسیله ای بی خطر و به آسانی قابل دسترس می باشد، به همین علت باز کردن لوله با چاه بازکن دستی به عنوان اولین گزینه پیشنهاد می شود.

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
توالت در ژاپن

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *