Posted on

لوله پلیکا چیست؟ + معرفی مزایا و کاربردها

لوله پلیکا که اسم آن را خیلی شنیده اید، برای سیستم لوله کشی فاضلاب کاربرد بسیار زیادی دارد. این لوله به صورت غلط پولیکا نوشته می شود و املای درست آن پلیکا می باشد.
لوله های پلیکا به اسم پی وی سی که سازنده اول آن می باشد، در کشور معروف است و به این اسم بیشتر شناخته می شود که لوله های پلاستیکی و خاکستری رنگ هستند که عمده استفاده آنها در لوله های فاضلاب می باشد.

دلایل اصلی استقبال زیاد از لوله پلیکا

از پرکاربردترین و پراستفاده ترین مواد پلیمری بعد از لوله های پلی اتیلن، لوله های پلیکا هستند که مصارف زیادی دارند و بالا رفتن تولید و ساخت این لوله ها معلوم می کند که احتیاج زیادی به این محصول وجود دارد و از لحاظ اقتصادی آینده خوبی برای آن ها وجود دارد.

لوله پلیکا زیادترین میزان هماهنگی را با نیازهای اقتصادی و مکانیکی در بخش منتقل کردن آب و فاضلاب دارد و جدیدترین نوع از مجموعه لوله های پلیکا که به راحتی اجرا می شود و نشتی ندارد، لوله های پوش فیت پی وی سی هستند که برای منتقل کردن آب و فاضلاب به کار می روند.
گرفتگی یکی از مشکلات رایجی است که معمولًا در اکثر لوله های فاضلاب همچون لوله پلیکا، حداقل برای یکبار هم که شده پس از مدتی اتفاق می افتد. یک راهکار موثر لوله بازکنی در این مواقع، استفاده از دستگاه فنر برقی بوده که می تواند سخت ترین انواع گرفتگی را با وجود سر فنرهای مختلف برطرف بسازد.

برای باز کردن گرفتگی مدل های مختلف لوله های فاضلاب، شما قادرید که از خدمات لوله بازکنی در کلیه مناطق تهران همچون خدمات تکنسین لوله بازکن سعادت آباد استفاده کرده و از طریق تماس با چاه بازکن های حرفه ای سایت برچسب، ازخدماتی سریع و ضمانت شده و همچنین کم قیمت بهره بگیرید.

از طریق یکی از مدل‌های فرایند اکستروژن و قالب گیری تزریقی، لوله های پلیکای درست شده به محصول پایانی تغییر می کنند. لوله های آب تحت فشار، بالاترین اندازه پی وی سی اکسترود شده در درست کردن لوله های پلیکا مثل لوله های انتقال آب و فاضلاب هستند.

برتری های لوله پلیکا چیست؟

کاربردهای لوله پلیکا بسیار زیاد است که امروزه این لوله، یکی از انواع گوناگون لوله‌های فاضلاب به شمار می رود و توجه طرفداران زیادی را توانسته به خود جلب کند. اگر می خواهید با مدل های دیگر لوله های فاضلاب و مشخصات آن آشنا شوید، می توانید نوشته مربوط به آن را در سایت برچسب مطالعه نمایید. در این بخش قرار است به معرفی مختصر مزیت های لوله پلیکا بپردازیم، پس ما را همراهی نمایید.

  1. سبکی لوله های پلیکا: در مقایسه با دیگر لوله هایی که با مواد دیگری درست می شوند، لوله های پلیکا، حجم بسیار پایینی داشته و سبکی این لوله ها از کیفیت این لوله ها می باشد که این موضوع باعث شده که کارگران در فضای کار امنیت داشته باشند و سازه های سبکی با این لوله ها ساخته می شود.
  2. ایستادگی در مقابل خورده شدن و پوسیده شدن: لوله های پلیکا نارسانا هستند و ایستادگی خوبی در مقابل واکنش های الکتروشیمیایی که  اسیدها و نمک دارند از خود نشان می دهند و چون که در سطوح داخلی و خارجی همین ویژگی ها رادارد برای مکان هایی که دارای خاک مهاج است بهتر می باشد.
  3. ایستادگی در مقابل فشار یا ضربه: در اثر فشار زیاد ایستادگی خوبی دارد و به آسانی نمی شکنند و در مقایسه با لوله هایی که از خاک رس بتن یا مواد دیگر درست شده، لوله‌های پلیکا با این ویژگی در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.
  4. کم شدن ضریب اصطکاک: به خاطر صاف بودن دیوارهای لوله پلیکا اصطکاک کمی دارد و در مقابل جریان ایستادگی می کند.
  5. موثر نبودن بر روی کارایی آب: این لوله ها هیچ وقت تغییری در کیفیت آب منتقل شده ایجاد نمی کنند.
  6. ایستادگی شیمیایی: لوله های پلیکا تقریباً تا ۱۴۰ درجه فارنهایت در مقابل مدل های مختلف مواد شیمیایی از خود ایستادگی دارند و صدمه ای نمی بینند.
  7. رسانای حرارتی: این لوله ها در مقایسه با دیگر لوله ها که قدیمی ترند رسانایی پایین‌تری در برابر حرارت دارند، که رسانای حرارتی خوبی برای مدلهای گوناگون پروژه ها می باشد.
  8. نرمی و ایستادگی در مقابل نیرو: لوله پلیکا با ویژگی ایستادگی بالا در مقابل فشار و نیرو، شناخته می شود و با اینکه این لوله ها از مواد خشک پی وی سی درست می شود تا اندازه بالایی در برابر نیرو مقاومت می‌کند و شکسته نمی شود.

موارد استفاده از لوله پلیکا

  • در شبکه های آبرسانی تحت فشار از لوله پلیکا استفاده میشود.
  •  مصارف شهری و صنعتی
  •  کابل های مخابراتی را پوشش می دهد.
  •  فاضلاب های خانگی را منتقل می‌کند.
  •  کابلهای شبکه برق و نیرو را پوشش می دهد.

برای رفع مشکلات فاضلاب منزل خود از خدمات لوله بازکنی در شریعتی و دیگر خیابان های تهران استفاده کنید. فقط کافیست محدوده مورد نظر خود را در سایت برچسب جست و جو کنید و پس از تماس با لوله بازکن های حرفه ای و با سابقه ما در این زمینه، در اسرع وقت مشکل خود را حل کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *