Posted on

لوله بازکنی توالت ایرانی با دستگاه

آموزش لوله بازکنی توالت ایرانی

برای برطرف کردن گرفتگی توالت ایرانی ابتدا باید عامل گرفتگی را شناسایی کرد اگر گرفتگی بر اثر سیمان و بتن و مواد سخت باشد حتما باید از دستگاه تراکم هوا استفاده کرد. اما اگر شئ در داخل چاه گیر کرده باشد می توان آن را به وسیله فنر و سر فنر ابزار گیر از درون چاه خارج کرد. اگر گرفتگی توالت ایرانی بر اثر گیر کردن مو و مواد زائد باشد برای رفع گرفتگی آن از انواع فنر می توانید استفاده کنید که البته استفاده از فنر بهترین و مناسب ترین روش می باشد. لوله بازکنی میدان تختی

در گذشته برای رفع گرفتگی چاه از انواع محلول شیمیایی و یا اسید لوله بازکنی استفاده میشد که امروزه رواج کمتری دارد. به هر حال توصیه می شود برای رفع گرفتگی توالت ایرانی و یا گرفتگی لوله‌های فاضلاب حتما از تخصص و مهارت افراد فنی کار استفاده کنید. چاه بازکنی از مشکلاتی است که ممکن است در هر منزل یا هر اداره ای رخ دهد که برای حل این مشکل توصیه می‌شود از تجربه و مهارت متخصصین در این امر کمک بگیرید.

برخی افراد برای حل مشکلات گرفتگی لوله شخصا اقدام به انجام مراحلی می کنند که توصیه می شود در صورتی که هیچ گونه تخصص و مهارتی ندارید از انجام این اقدامات خودسرانه بپرهیزید. گرفتگی لوله فاضلاب مکن است به هر دلیلی گریبانگیر هر خانه ای شود و بیشتر مواقع بهترین راه حل کمک گرفتن از تخصص و مهارت افرادلوله بازکن حرفه ای و با تجربه می باشد.

آموزش لوله بازکنی توالت ایرانی


لوله بازکنی قائم مقام - سنائی 

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حتما باید علت به وجود آمدن آن شناسایی شود و سپس نسبت به برطرف کردن آن اقدامات لازم انجام شود. یکی از علت های شایع در گرفتن لوله فاضلاب بخش زانویی لوله کشی می باشد. بخصوص بخش زانویی سینک ظرفشویی، چاه حمام، چاه توالت، لوله فاضلاب و… که به آبریزگاه معروفند، این محل ها بیشتر از سایر قسمتهای لوله کشی مستعد گرفتگی و انسداد می باشند.

برای رفع گرفتگی این موارد باید به روش‌های زیر اقدام شود در بعضی از موارد به آرامی و با مشکلات فراوان انجام می شود که در این صورت می‌توانید با استفاده از پمپ کردن معمولی با استفاده از انواع لوله باز کن دستی (تلمبه دستی) اقدام به باز کردن لوله کنید. نحوه انجام این کار به این صورت است که آب را در همان قسمت از دستشویی یا کف شوی باز کنید و سپس با فشار دادن تلمبه در محل مذکور با ایجاد فشار زیاد و با انجام فرآیند پمپ کردن سعی در خارج کردن مواد زائدی که در درون لوله گیر کرده اند، کنید.

پمپ کردن باعث متراکم شدن لاستیک تلمبه می‌شود که این قسمت به داخل شتر گلو و سیفون شده موادی که در این قسمت‌ها گیر کرده اند را به سمت بالا می کشد می‌توانید با استفاده از تلمبه زدن این مواد را از مسیر لوله خارج کنید تا مسیر عبور آب کاملا باز شود. استفاده از دستگاه تراکم هوا نیز یکی دیگر از راه حل های موجود برای رفع گرفتگی انواع لوله های فاضلاب می باشند.از این دستگاه زمانی استفاده می‌شود که روش های معمول و فنرهای لوله بازکنی معمولی گرفتگی لوله را برطرف نکرده اند، در این صورت با استفاده از دستگاه تراکم هوا اقدام به رفع گرفتگی لوله فاضلاب می کنند.

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
لوله کش

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *